tiistai 25. tammikuuta 2011

2. tapan teidät

Minä en pelkää kuolemaa.

Pitää muistaa pysyä matalana.
Ase.
Minun suojakilpeni.
Katson sillalta alas.
Putous roihuaa vieressäni.
Helpottaisi, jos olisi Tammikuu
Oulunjokikin olisi jäässä

Keplottelen itseni sillan alle.
Tunneliin.

Samantapainen märkä tunneli on Jyväskylässä.
Nyt olen kaukana sieltä.
Ovi edessäni.
Vartija huomaa minut.
Olen nopeampi
Veltto ruumis mätkähtää maahan
kuin raskas perunasäkki.
Sydämeni hakkaa rinnassani.

En malta olla hymyilemättä.
Juoksen ovesta sisään.
Ei ketään.
Olkapäätäni viiltää kipu.
Mutta olen valmis.
Laukaukset täyttävät ilman
Minä en luotejani säästele.
Siitä saatte.
Hyppään ikkunasta kadulle
Vaihdan asetta.
Uhrini vavahtelevat kun veri roiskuaa heistä
punaisena
Kaksi kaatuu maahan
Verta tihkuu kuin greipistä mehua.

Neljä lisää on takanani
Ei niistä ole vastusta
Minä en pelkää kuolemaa
KUOLKAA

KUOLKAAA!!!
”Irina!” keskittymiseni herpaantuu.
Olen tähtäimessä
Kaksi katolla ampuu.
Jälleen veri roiskuu
Nyt omaani!
”EIIIII!”
”IRINA! Nyt loppu se pelaaminen! Toosa kiinni ja vaatteet päälle!
Pitäis olla menossa jo!”
”Äiti sun takias mä KUOLIN! Olin vaik kuin pitkällä.”
”Sinä tiesit, että ukki pitää hakea Hämeentien risteyksestä. Noniin, mennään.”
Katson mykistyneenä ruudulla vilkkuvaa tekstiä:

Game over.

9 kommenttia:

  1. Mä kyttäsin KOKO AJAN et josko joku jo kirjottaisi jotain tästä~ xD <3
    IHANA
    Samaistuin kun pelaan itse niin paljon, loistava se käänne ja sanat on laitettu tähän mukaan tosi sopiviin kohtiin~ UvU

    VastaaPoista
  2. ja mä en ees pelaa MITÄÄN hiiviskely/räiskintäpelejä. mut halusin kirjottaa kuolemasta, MUTTEN niin vakavasti.

    VastaaPoista
  3. En mäkään SEMMOSIA. xD
    Tää oli ihan loistava, onnistuit tosi hyvin~ UvU <333

    VastaaPoista
  4. Hirmu hyvin sait sijoitettua the sanat tekstiisi. Tykkään tästä muutenkin, mutta tuo loppukäänne oli vähän kuin kermanokare leivoksen päällä. Vautsi!

    VastaaPoista
  5. Olipa hauska huomata, miten koko kirjoitus muuttui lopussa. Hienoa, hienoa :)

    VastaaPoista
  6. Alku maalasi todella kauhukuvia, enkä osannut lukijana arvata, että kyse on pelistä. Tuli jotenkin nuo kouluampumiset mieleen.

    Onneksi loppu oli positiivinen...

    Annetut sanat upotettu taitavasti tekstiin ja tekstin muoto on hiemo sekoitus lyriikkaa ja proosaa.

    VastaaPoista
  7. Tykkään pelata paljon pelejä ja jotenkin tuli hyvinkin tuttu tunne lukiessani tätä. Loppu oli hauska ja kun tätä tutkailee tarkemmin, niin hienosti olet onnistunut luomaan sellaisen aidon pelihetken, kun pelaaja on täysin uppoutunut pelin jännittävään maailmaan ja sitten yhtäkkiä joku tulee ja nykäisee takaisin oikeaan maailmaan. :D

    VastaaPoista
  8. Loistava idea, loistava toteutus, loistava lopetus! Todistit, että kuolemalla voi leikkiä, ilman leimaantumista masokistiksi tmv. :D
    Alkuvirke sotii vähän lopetusta vastaan: jos mykistyy geimouverista, niin kyllähän sitä kuolemaa vähän "pelkäsi". Mutta tyylikäs tekstikokonaisuus sai silti pisut pöksyyn, eli onnistuit erinomaisesti välittämään jännitystunnelman lukijalle! :)

    VastaaPoista
  9. Hätkähdyttävä. Se olikin vain peli! Game over on hyvä lopetus tälle tekstille. Sopii niin hyvi teemaan. Olit myös kirjoittanut tekstin lyhyille riveille, joka toi erilaisen tunnelman koko tarinalle kuin se "normaali" tapa kirjoittaa pitkiä rivejä. Plussaa tästäkin. :)

    VastaaPoista